O czym wiedział Kapitan Nemo?

hyd28

Z wizytą we wrocławskim Hydropolis

Stało się! Sosnowieccy władcy fantazji dotarli aż do WROCŁAWIA, zatem można powiedzieć, że „Dolny Śląsk zdobyty!". Wraz z ekipą 25 dzieci odwiedziliśmy nowoczesne i bogato wyposażone Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis. Pod opieką przewodnika poznaliśmy wszystkie zakamarki wodnego muzeum. Wysłuchaliśmy ciekawych opowieści o wodzie, oceanach, rzekach i zwierzętach wodnych. Dzięki interaktywnym eksponatom, kolorowym ekspozycjom i olbrzymim przestrzennym modelom przyswajanie sporej porcji wiedzy przyszła nam niezwykle łatwo.

Najwięcej zainteresowania wśród dzieci wzbudziły punkty poświęcone badaniu Rowu Mariańskiego i wielki batyskaf, makieta przedstawiająca żarłacza tygrysiego i 1500 tuńczyków, tzw. strefa relaksu oraz wszelkie interaktywne gry z wodą w roli głównej.

Po wizycie w Hydropolis i wykonaniu pamiątkowej fotografii przy drukarce wodnej, udaliśmy się na wrocławski Rynek, w celu zakupienia pamiątek, przyjrzenia się pięknej architektonicznej zabudowie miasta oraz posilenia się przed drogą powrotną. Było naprawdę super!

hyd1hyd2

Wspomnienia z wakacji

wsp4

Filia nr 17

Wprawdzie wakacje już dawno się skończyły, lecz wciąż wracamy wspomnieniami do piaszczystej plaży, pięknych gór i jezior. Te wspomnienia znalazły odbicie na popołudniowych warsztatach plastycznych w Filii nr 17 - Pogoń. Dzieci z przeróżnych, kolorowych materiałów wykonały wakacyjne kolaże. Patrząc na swe prace, wspominały niezwykłe przygody przeżyte podczas tegorocznego upalnego lata.

Orzeł biały naszą dumą

orz1

Filia nr 20

W związku z obchodami 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę, uczniowie klasy II Szkoły Podstawowej nr 27 w Sosnowcu, wzięli udział w zajęciach "Orzeł biały naszą dumą". Dzieci zapoznały się z symbolami narodowymi oraz wykonały prace plastyczne.

Warsztaty ze "Świerszczykiem"

sw1

Filia nr 15

W poniedziałek 17 września 2018 odwiedziła nas grupa przedszkolna z Przedszkola Miejskiego nr 44, aby wziąć udział w warsztatach z czasopismem "Świerszczyk". Do projektu zaprosiła nas Biblioteka Śląska. Dzieciaki poznały historię tego pisma, a także miały okazję zobaczyć, jak wygląda papierowa wersja "Świerszczyka". Każdy zredagował własny numer, kolorując przygotowane strony. Całość została zebrana w przezroczyste okładki z plastikowym grzbietem. Podsumowaniem zajęć było obejrzenie odcinka bajki "Nowy Ktoś" ze Świerszczykowego Kanału Filmowego. Przedszkolaki były zachwycone efektem swojej pracy dziennikarskiej.

W atmosferze lata

ryb1

Filia nr 1

Niby wrzesień, liście lecą z drzew, ale wszyscy jeszcze tkwimy w atmosferze lata. I z takim też nastawieniem powitaliśmy w naszych progach dwie przedszkolne grupy, które na przestrzeni mijającego tygodnia przyszły do biblioteki w aurze babiego lata, zobaczyć powakacyjną wystawę. Niektórzy z nas powrócili wspomnieniami do niedawnych podróży, a inni z kolei dowiedzieli się wielu ciekawych faktów na temat życia i funkcjonowania rafy koralowej. Wszystkim, bez wyjątku spodobała się ryba pudełko za jej nietypowy wygląd, czego efektem było podjęcie próby uchwycenia jej kształtu i pokolorowania rysunku.